tisdag 3 april 2012

"Är Gunilla Frid Nilsson ett helgon?"

 Fireball..  Drycken som gled ner i våra strupar, mildare än Tequila och med snabbare verkan.
Mina vänner på jobbet anser att jag är fylld med energi på gott och ont..
Nykter som full.
Har jag syskon som är exakt likadan som mig på båda planen!?

Bjöd Syster Linda, Kristian och Erik till Robert Gustavsson show på Cirkus.
Syster tog 1 glas och vågade sig in bland personalen (min andra familj) och hejade försynt.

Ge na ett glas till och hon är sig själv viskade jag och trippade in mot Arenan.!
1,5 timme senare  och ytterligare 2/3 glas var Showen klar, game on..
Hon var nu redo att möta dom med öppna armar

Tog spårvagnen till Soap.
A, Rod, Manny, Ludvig, Madde & Jennifer fick en lite glimt av virvlan.
Sandra och Elin dök upp.. och Linda var i sitt Esse, pratEsse.
Vi drack, dansade, pussades och sjöng.



Dagen efter träffade jag Elin & Sandra, När vi stod och bytte om frågade dom
 "Ni är 3 systrar"
Jag nickade till svar.
Frågan fortsatte i samma inandning "Är hon lika som er 2???"
jag svarade "Värre" och smålog.
Erkände fort att hon är den kloke med hjärnan,
lite lättirriterad om hungern knackar på dörren men annars väldigt fin.

Mina turrturrduvor stirrade och frågade ifall våran mamma är ett helgon.
Jag tittade på den blomprydda tröjan som hängde inne i skåpet
och undrade ifall dom hade rätt, är våran mamma är ett Helgon!?






/Sarita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar