fredag 2 december 2011

Underbara ord....

Som alltid gör mig gladare när jag läser:

"Du är den mest positiva människa jag mött, du borde ha ett rosa moln att åka runt på ist för behöva traska, de hade passat dig mer. Jag tycker att du liksom glider fram som en positiv vind, du får folk att må bra"

Vad viktiga nära och kära är.

Sms, samtal, en på hälsning, en klapp, varm tröstande kram, ett vänligt ord.
Gester stora som små värmer.
Tack
Fredag = städ dag på jobbet :S och jag visste att jag skulle behöva göra det själv.
Vissa gånger känns de tyngre än andra gånger.
Idag var den uppgiften ett tuuuuungt moln fyllt med regn.

När jag kommer in i den avd hittar jag ett brev, där mina underbara kollegor upplyser mig om att de städat kvällen innan, Tusen tack underbara ni <3
Självklart kom tårar av tacksamhet.
En annan kollega tog på sig att tvätta och torka de jag fick fram, en uppgift jag inte tycker om.
Tack till dig.
Vänner ringer med uppmuntrande ord och skickar sms med positiv tankekraft.

Andra kommer med choklad och tröstande ord.

Jag är så otroligt lyckligt lottad att vara omringad av så fantastiskt fina människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar