torsdag 8 december 2011

Jag men gör Kristyr själva då för f*******n

Jag skulle leka bullmamma - värdsvant gissade jag mig till ett recept

Omgång 1
1,5 dl vatten och florsocker... å lite mera florsocker... å så lite florsocker.... å MERA florsocker
"Är det menat att vi ska ha i ett helt paket?" tänkte jag å började tvivla på mig själv men fortsatte.

Skapligt hårt stoppade jag det i en påse och klippe ett hål.
Mer än halva paketet har gått åt.

Den rann florsockersmet över hela pepparkakorna.

Snabb i tanken som jag är kom jag på att nått är fel - Googlade kristyr.
Vadå.... inget VATTEN?
2 msk äggvita å ett krm ättika + 1,5 dl forsocker.

Omgång 2
Följer till punkt och pricka receptet förutom att det hamnar lite äggskal i där i.
Det blir fint.
Lyfter skålen för att klicka i påsen.
KRASCHSSSSSSSS  - allt på golvet.





Omgång 3
Följer receptet til punkt och pricka - julen är räddad - Frid (Sara Frid) vare med er. 

onsdag 7 december 2011

Vill du vara min fotomodell?

"Modell-lab" ringde och undrade om jag behövde snygga bilder på mig själv.

Maria:
"-Åhhjaaa det är klart. Erbjuder ni den smått klassiska "Spegelbilden"?
Telefontjejen:
"-Javisst" sa hon glatt.
Maria:
"Tack så mycket då vet jag att ni inte ägnar en enda sekund åt kreativt 
skapande och gör bara det ni måste så..........hej då"

Önskade jag att jag svarade. Men så klart inte, mes som jag är.

Linda tog en egen bild på mig i min studio - tycker den håller faktiskt.
/Maria G Nilsson
OBS Bildval är en stilla protest. Inte mot Modell-lab utan att jag  
ser min kropp som ett konstverk i gravidtillstånd. Den är vacker. 
Jag visar upp den om jag vill, när jag vill hur jag vill. DET är min rättighet.

Kära Tomte jag ätit gröt var dag!

Kära Tomte, jag önskar mig :

Pengar
Utomlandsresa
D Brand Jacka. Brun/militärgrön
Löshår
Parfym DkNY, gröna äpplet
Snö
Vinterskor
Dator.. en Mac.
Uppdatera min Arc till iphone pga kameran
& ett ordentligt Maxmål. (Internt?)


Att den ska hålla gamla insuttna traditioner..
Hemma hos Mor&Far där det är över pyntat med små tomtar och diverse saker
jag & mina två systrar har gjort i dagis,förskolan,låg/mellan/högstadiet..
Det vill jag ha i julklapp! <3

/Sara


måndag 5 december 2011

Jag har lega på latsidan....

Därför måste ja blogga lite mer....


Bakning med alla dessa E:n


Evelina, Erika, Emelie, Emma, Elliot & Ellie


Så dagen till ära tog jag mitt mellan namn Elisabet.



Mysig söndag fylld av götta å en massa E:n <3

Bra helg förutom att min tilifon kukade ur och visa kortet dumpade mig.
Jag har vart tilifonlös, kortlös och hopplös.

Jag är fortfarande Kortlös och hopplös, men förhoppningsvis inte tilifonlös.

/ Grevinnan av Grevens Miss L

Ställer ni upp på vad som helst?

I Edsbyn har vi en donna som heter Ulla-Marie
Hon fyllde hör å häpna 40 för en stund sen.
Då hade hon århundrades modeshow.
The Nilssons Sisters va på plats iklädd UM:s kläder.
/Maria G Nilsson
Bild på Ulla-Maria - Marias Of Sweden
Bild på catwalt lånad från UM:s blogg.

Sista barfota promenaden för i år?!?!!!

I helgen var de julbord för EIA Packet (skrivet med kärlek), vi var på Kungsholmen http://www.kungsholmen.net/

Mysigt som bara den, go mat och trevligt sällskap.
Jag höll på å glömma mitt VISA kort i bussen när vi var på väg till julbordet.
Väl tillbaks i bussen efter maten inser jag att jag glömt kvar kortet på fönsterbrädan inne i restaurangen.
Tar av mig klackskorna och rusar över bron in igen å där ligger de snällt och väntar på mig.



Det är alltid lika trevligt att åka buss =)

När vi kom till EIA hade jag så ont i tassarna att jag tyckte det var en smart idé att gå barfota till mellan festen som var hos Erik W på skidan.
Oj, oj, aj, aj, kallt, kallt.
Det var troligtvis årets sista barfota promenix.



Lite Mario Kart är aldrig fel.
Sammanhållningen på EIA är på topp.
Men man vet aldrig vad som pågår bakom ryggen på en.
Se bild nedan =D HA HA HA HA......



Kvällen avslutades i sängen men innan dess var vi på bonden.
Där lyckades jag till slut slarva bort mitt visakort på riktigt.

Snipp snapp snut? så va denna kväll slut =)

Tack för en skojsig kväll.

/Den fulla Vildängeln

Bada i skit - äkta skit - har du gjort det? (Är du känslig kolla icke)

Så va det måndag igen å vilken jävla skitstart på veckan.
Att en sån liten kan få ur så så mycket.
Hur hon såg ut kanske ni kan tänka er. Innan tröjan (som dras över huvve för ej insatta) var av.... å hua..

/Maria G Nilsson

söndag 4 december 2011

Idag smygfotade jag kändisar

Christer och Per signerar boken "Stolt"
Mer än så hinner vi inte på en helg.

Förutom:
Fredagsmys med bad sen tv å "pocom" 
Pepparkaksbak (vilket ni såg i det HÄR inlägget)
Julskyltning, upphängning av julgardiner, städning av 
barnrum och sortering av urvuxna barnkläder.
/Maria G Nilsson

Hennes bröst är utsugna & Jag har långa ben.

För att hälla salt i såren på den äldre med utsugna bröst,
utmattad av för lite sömn.. näst intill hjälplös
Var jag ut.. jag festade!

Jag bakade inte kakor.
Jag var sminkad, hade på mig högklackat, kammat hår, en smula "Dust it"
För att få en stänk volym & Läppglans i all ära.

Jag, Ida, Elin, Sandra M, systra mi, Gustav, Mange, Silverfisken, Fröjd, Johanna, D & hans vänner
var på Collage och sedan var vi 6 seglivade jävlar kvar som
envisades om att fortsätta vidare till Solidaritet.

Min charm på fyllan är oemotståndlig,
jag blev erbjuden jobb också! Jo, man tackar!


Det är inget minne blott att det blev en del igår..
Påmind när jag sitter här.. Halvskakig, påsar under ögonen och fötterna
ömmar.

men värt det, Jag vill göra om gårdagen! <3
nu nu nu!

lördag 3 december 2011

Fest eller baka pepparkakor - vad väljer du?

Men får jag inte välja vill jag ju gå på fest.
Avd: olika faser i livet.
Jag har inte ens kammat håret idag, smink är bara att glömma.
Syrran min har stora fina tuttar, ej utsugna av barn och snygga ben.
Hon får gå på fest hon minsann.
För att se det från den ljusa sidan så blev det goa pepparkakor.

/Maria G Nilsson

fredag 2 december 2011

Underbara ord....

Som alltid gör mig gladare när jag läser:

"Du är den mest positiva människa jag mött, du borde ha ett rosa moln att åka runt på ist för behöva traska, de hade passat dig mer. Jag tycker att du liksom glider fram som en positiv vind, du får folk att må bra"

Vad viktiga nära och kära är.

Sms, samtal, en på hälsning, en klapp, varm tröstande kram, ett vänligt ord.
Gester stora som små värmer.
Tack
Fredag = städ dag på jobbet :S och jag visste att jag skulle behöva göra det själv.
Vissa gånger känns de tyngre än andra gånger.
Idag var den uppgiften ett tuuuuungt moln fyllt med regn.

När jag kommer in i den avd hittar jag ett brev, där mina underbara kollegor upplyser mig om att de städat kvällen innan, Tusen tack underbara ni <3
Självklart kom tårar av tacksamhet.
En annan kollega tog på sig att tvätta och torka de jag fick fram, en uppgift jag inte tycker om.
Tack till dig.
Vänner ringer med uppmuntrande ord och skickar sms med positiv tankekraft.

Andra kommer med choklad och tröstande ord.

Jag är så otroligt lyckligt lottad att vara omringad av så fantastiskt fina människor.

Göra barn - kan ni det å?

Här är dom som grejat oss tre.
Att det blev hyffs av två av oss får väl räknas som ett okej ändå?
Pssst.... nån som har ett party för en sliten morsa ikväll?
/Maria G Nilsson

torsdag 1 december 2011

Fotograf - det är inte lätt å va

Jag har fått en ny granne - lika söt som sin Mamma.
I ca 5 timmar delat på 2 gånger har vi försökt att
få honom att sova - på bild.
Här är vårt resultat.


/Maria G Nilsson

Önskar mitt hjärta var gjort av guld, kallt och hårt.

Vingklippt utan gnista och glöd.

Ljudboken i mina öron håller tankar och känslor på avstånd.
Rösten tystnar, återigen är jag i den verkliga världen.

Ömtålig, sårbar står jag här och se... där kommer tomheten målmedvetet krypandes mot mig.  

Skoningslöst fyller smärtan hela mitt väsen, tårarna fyller mina ögon, underläppen darar.
Jag försöker hindra dem, försöker kontrollera dem.
Men de är förrädiska.

Benen orkar inte bära mig, all ork är som bort blåst.
Sjunker ihop i en hög på golvet och fosterställningen är ett faktum.
Ligger där med armarna i ett krampaktigt tag runt knäna med en ström av tårar som bildar en pöl under mitt huvud.

Jag är en trasig människa.

All vänlighet både värmer och smärtar.

"But It's not as bad as it seems It only burns when I breathe"

/Linda http://www.lindan81.blogspot.com/



Utkastad på Stureplan

I ett tidigare inlägg hyllade jag Sture..
Stureplan
Igår fyllde min vän Ida år och det skulle ju givet firas.

Klackarna styrde till Soap! blev ett riktigt pådrag.

Några glas senare kommer "min" vakt fram till mig och säger
lite försynt "min kollega tycker du är för full"
JAaaaa, det förstår jag. svarar jag glatt..
Han tittar på mig med frågande blick och fortsätter travande..
"Joo.. det betyder att du måste gå"
Jag nickar förstående & säger.. "Jag ska bara.. kom              med här".

Jag spatserar inte berättar för alla att jag blivit utslängd..
men innan jag har hunnit tala om det för alla och vi skrattat åt min idioti har
det hunnit gått ca 30 minuter..Tålamod, det får man ge han.

Lite Mcddonalds på det och sen tog jag och min Racoon oss hem

Fortfarande håller jag fast om vad jag sa! ;)